My Hero Academia Heroes Rising recensie

MY HERO ACADEMIA: HEROES RISING landt op volle kracht in de bios

,

Op 16 juli gaat de film MY HERO ACADEMIA: HEROES RISING in première. Dankzij Periscoop Anime mocht ik eerder de nieuwste en mogelijk laatste MY HERO ACADEMIA film bekijken. En geloof me… ik ben weggeblazen door de actiescènes en de verbluffende animatie. Ga je ook kijken? Ik raad het in ieder geval sterk aan!

Ik vind het geen wonder meer dat MY HERO ACADEMIA een van de succesvolste manga en anime is van deze tijd. Het verhaal van Izuku Midoriya – a.k.a. Deku, is inspirerend. Hij is het ultieme voorbeeld van wat een held moet zijn en zelfs meer. Met zijn bijna hopeloze enthousiasme, passie en hard werken kun je heel ver komen. En niet alleen Deku. Ieder personage heeft een waardevolle rol in de serie met unieke eigenschappen.

Bovendien is de anime heel trouw aan de manga, en onder leiding van regisseur Kenji Nagasaki wordt er voortdurend voor kwaliteit gezorgd. Als je het mij vraagt, is de animatie van Studio Bones onovertroffen. Of toch wel? Ik vind dat de productie zichzelf voor HEROES RISING heeft overtroffen.

Ken je MY HERO ACADEMIA nog niet? Lees mijn recensie over de serie.

Held uithangen op een afgelegen eiland

In deze film is klas 1-A van U.A. uitgekozen voor een speciaal veiligheidsprogramma op Nabu Island. De lokale beroepsheld is met pensioen gegaan. Tot er een vervangen is, moeten de studenten zorgen voor de ordehandhaving op het eiland. Niet dat er veel te doen is. De criminaltiteit op het eiland is te verwaarlozen. De klusjes die ze moeten doen, lijken niet op echt heldenwerk. Er vallen geen schurken te meppen tot grote frustratie van Bakugo.

Izuku ‘Deku’ Midoriya en de anderen zijn echter super gemotiveerd en helpen de eilandbewoners op allerlei manieren. Ouderen helpen en katten uit bomen halen is ook veel waard! Op deze manier krijgen de studenten meer ervaring en vaardigheden als volwaardige helden.

De rust op het eiland wordt verstoord wanneer schurken met geweld op het eiland arriveren. Ze zijn gekomen onder leiding van Nine, die meerdere gaven kan stelen en gebruiken. Klinkt dat niet heel erg bekend? Zijn lichaam kan die gaven echter niet lang aan. Daarom is hij op zoek naar een gave die zijn lichaam kan helen. Die zoektocht heeft hem op Nabu Island en niets mag hem tegenhouden om die gave te stelen. Wie hem en zijn handlangers in de weg staat, krijgt het zwaar te verduren.

Beter dan TWO HEROES

Wat ik heel positief vind aan HEROES RISING, is dat de volwassen helden zoals All Might en Endeavor grotendeels buiten beeld blijven. In deze film gaat alle aandacht naar de leerlingen van Klas 1-A. Ze krijgen alle ruimte om te laten zien wat ze kunnen. En damn, dat doet de film heel goed! Elk individueel personage komt wel ergens een keer in actie. Fans van Deku en Bakugo hebben in deze film niets te klagen, maar zonder de hulp van hun klasgenoten zouden ze deze film niet overleven. Echt waar!

Nine en zijn handlangers vormen een serieuze bedreiging voor de leerlingen. Terwijl dit clichè is voor shounen anime, leunt de film niet te veel op deze standaard. De film toont met korte, maar belangrijke scènes over de achtergrond van de schurken dat ze op het vaste land ook volwassen helden het moeilijk hebben gemaakt. Als ze eenmaal op het eiland aankomen, is het al duidelijk dat de jonge helden in opleiding tot het uiterste moeten gaan om ze te verslaan. De spanning zit er al meteen goed in.

De jonge helden zijn in groot gevaar

Steeds krijg je het gevoel dat het leven van de helden in gevaar is als ze in confrontatie komt met de schurken. Zelfs in een een-op-een gevecht zijn ze voor Deku of Bakugo nog te sterk. Daarom moeten ze heel goed samenwerken. Zelfs Bakugo moet eraan geloven, en zal hij met Deku moeten samenwerken om te kunnen winnen. Het slotgevecht is sensationeel in alle opzichten, en krijg je het gevoel alsof dit het einde van de serie zou kunnen zijn.

De animatie en de muziek in HEROES RISING is geweldig. In mijn ogen heeft Studio Bones zichzelf weer overtroffen wat dat betreft. Mangaka Kohei Horikoshi heeft laten weten dat dit de laatste film in de franchise zou moeten zijn. Dat is jammer, want haast alle vechtscènes moeten wel een sensatie zijn op het witte doek. Als je dus zin hebt in kippenvelmomenten in de bioscoop, dan zou ik als ik jou was deze film niet overslaan.

Trailer

Dat was het weer!

Vond jij dit leuk? Het grootste compliment is een fooi! Deze website draait op passie en plezier, maar het onderhouden van een website kost geld. Dankzij jouw bijdrage kunnen we Animeazing.nl elke dag ietsje beter maken. Dankjewel o((>ω< ))o

Like onze Facebook pagina of volg ons Twitter.

Wil je nog iets kwijt? Reageer hier beneden!

4 reacties op “MY HERO ACADEMIA: HEROES RISING landt op volle kracht in de bios”